دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس به ظرفیت های حوزه علمیه فارس اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه استان فارس با توجه به پیشینه تاریخی خود در عرصه های مختلف دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیاری است، جامعه روحانیت نیز یکی از این ظرفیت ها بود و جزو بازوی پرتوان حوزه علمیه فارس به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس اظهار کرد: بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است.

وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: عزیزان نیز روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب بودند و نکاتی را ایشان فرمودند انشاء الله اهتمام ویژه ای برای برگزاری این کنگره داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه فارس در ادامه به توصیه ای از حضرت آیت الله جوادی آملی پرداخت و تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی می فرمودند وقتی باران می بارد هنگامی تبدیل به رود می شود که با شدت و سیل آسا ببارد، اگر در زمینه حوزه با تمام ظرفیت تلاش کنیم می توانیم موجبات تعالی حوزه را فراهم کنیم.

وی به ظرفیت های حوزه علمیه فارس اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان فارس با توجه به پیشینه تاریخی خود در عرصه های مختلف دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیاری است، جامعه روحانیت نیز یکی از این ظرفیت ها بود و جزو بازوی پرتون حوزه علمیه فارس به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در خصوص تهذیب نفس در حوزه علمیه فارس یادآور شد: تلاش بر این است تا دروس اخلاق همانند سال گذشته به صورت متداوم در مدارس علمیه سطح استان برگزار شود، اما برای کیفیت بخشی به این موضوع اساتید اخلاق و بزرگانی را از مرکز استان به سرتاسر استان دعوت می کنیم.

وی گفت: همه اعضای روحانیت در بخش های مختلف جزو خانواده حوزه علمیه فارس به شمار می روند از این رو با کمال میل پذیرای پیشنهادات و انتقادات در همه عرصه ها هستیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه فارس مشکلات معیشتی طلاب و اساتید را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه طلاب و اساتید حوزه علمیه جزو اقشار سطح ضعیف جامعه در بحث معیشت هستند بر هیچ کسی پوشیده نیست از این رو در تلاش هستیم تا در حد توان این مشکلات را برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha